neděle 19. března 2017

Brazilský carrot cake



Ahoj čtenáři,

tak jsem tady zas. A že to trvalo. Už jsem se nemohla dočkat, až zase něco zajímavého upeču, a hodím to sem. K mému překvapení jsem zjistila, že ikdyž jsem byla dlouhou dobu neaktivní, moje příspěvky mají velice solidní návštěvnost. Těší mě, že to tady pořád čtete a že podle mě pečete. Dnešní recept vás snad nezklame. Jedná se o kategorii tzv. "super beginer" koláč, tj. koláč, který vám nezabere moc času a pokud jej nepřepečete, tak na něm ani nic nezkazíte. Myslím, že do budoucna jej budu dělat častěji, třeba pokud půjdu někam na návštěvu, nebo na nějakou hromadnou akci a nebudu mít čas se s něčím dlouho piplat.


Taky z průzkumu veřejného mínění prováděném na mé rodině vychází tento koláč velice pozitivně hodnocen. Proto neváhejte a vrhněte se na něj. Určitě jste se s carrot cake setkali už v minulosti, předpokládám, že jste ochutnali tu verzi s bílým krémem. Vlastně jsem si vybrala carrot cake který se peče v Brazílii, a je bez krému, protože jsem neměla k dispozici cream cheese, který je pro jeho přípravu nutností. Brazilci si s cream cheese taky nedělají hlavu, a jednoduše koláč překryjou čokoládou. Tak jsem učinila i já, a rozhodně to chuti neubralo.


Ingredience:

3 velké nastrouhané mrkve
2 hrnky polohrubé mouky (můžete improvizovat i s jinými druhy, např. špaldovou, nebo celozrnou)
1,5 hrnku cukru krupice
3 vejce
3/4 hrnku rostlinného oleje
1 sáček kypřícího prášku
+ fakultativně rozdrcené oříšky dle chutí

Na polevu:

3/4 hrnku cukru
1/2 hrnku kakaa
1/4 hrnku mléka
3 lžíce másla

Postup:

V míse vyšleháme vajíčka, mrkev a olej v hustou tekutou směs. V druhé míse smícháme všechny suché ingredience, které zalijeme tekutou směsí. Co se týše oříšků, tak ty by se měly vmíchat do těsta. Já jsem byla při přípravě roztržitá, a zapomněla jsem na ně. Proto jsou na ilustračním foto oříšky v polevě, a ne v těstě, jak by to správně mělo být. Vzniklé těsto nalejeme do papírem obložené formy. a pečeme v předehřáté formě na 175°cca 40 minut. Upečené těsto poznáme podle toho, že se nebude lepit na špejli. Když je dopečeno, necháme koláč v klidu zchladnout, a mezitím si v malém hrnci ohřejeme všechny suroviny na polevu. Zde je nejdůležitější ohřívat suroviny na nízký stupeň, aby se nám nezdrcly. Necháme trochu probublat, a potom aplikujeme na zchladlý koláč. Je to dobrota :)


Hana le Boulanger



Žádné komentáře:

Okomentovat