úterý 3. února 2015

Polský mazurek


Jsem v Ostravě. Poslouchám Carlu Bruni, pročítám statusy Petra Kolmana (kdybyste to ještě nevěděli, tak náš vyučující veřejné správy/ správního práva má naprosto nejkrutější smysl pro humor) a je mi fajn. 

Taky se zde začínám znovusocializovat, ale pořád to není ono. Vždycky jsem měla starší kamarády, kteří se z Ostravy přestěhovali už v průběhu mého středoškolského studia, a můj ročník, se z Ostravy vypařil přibližně ve stejné době, jako já. Najednou cítím, že dvacet let mého života leží někde v příkopě a mé rodné město je mi cizí. Napadá vás, co se s tím dá dělat? Krize byla tak velká, že mě donutila zavítat v pátek na Stodolní. Hořkého pocitu jsem se tam nezbavila, dokonce se vynásobil. 

Už se mi vážně stýská po těch brněnských pacholcích a dcérkách, se kterýma jsem byla celý semestr! Aspoň, že mám pečení, které je nejlepším lékem na všechno. Před pár dny jsem upekla tady tu věc, která se v Polsku peče o Velikonocích. Jmenuje se mazurek a má opravdu mnoho podob. Težko pohledat lehčí recept, proto doporučuju minimálně jednou vyzkoušet. 


Ingredience:

3 žloutky
100g cukru krupice
300g změklého másla
525g polohrubé mouky
1 kypřicí prášek
125g bílého jogurtu
250g měkkého tvarohu
1 vanilkový cukr
1/2 vanilkového pudinku
1 jahodová marmeláda


Postup:

Žlutky, cukr, máslo, mouku a prášek do pečiva smícháme a zpracujeme v těsto. Toto těsto necháme odležet v lednici min. 30 minut. Náplň uděláme smícháním jogurtu, tvyrohu, pudinku a vanilkového cukru. Poté vyložíme větší plech pečícím papírem, z těsta odebereme cca 2/3, a pečlivě je rozprostřeme po celé ploše. Snažíme se vyhnout nětším nerovnostem. Nezapomeneme na cca 1cm vysoký okraj. Když je těsto na plechu, potřeme ho jahodovou marmeládou a pokryjeme tvarohovou náplní. Zbytek těsta nastrouháme na hrubo na povrch buchty. Pečeme při 180°cca 40 minut.


 


























Mazurkům zdar!
- Hana le Boulanger

Žádné komentáře:

Okomentovat