pondělí 21. července 2014

Brownies jako z Ameriky


Všichni se mě stále ptají, jak dělám brownies, že jsou vždycky tak mega dobré. Já jim na to ale odpovídám, že bohužel ne vždy se mi takto povedly. Dříve jsem jedla brownies jiných hospodyněk, zejména Američanek (Ashley, Chelsea...), později jsem dokonce poprosila Chelsea, aby mě to naučila podle jejich receptury. Výsledek byl skvělý, jenže další pokus, který jsem už pekla sama nevyšel zrovna podle mých plánů. Trvalo mi poměrně dlouho, než jsem si našla solidní recept, který by mi sedl. 

A jak jsem ho našla? Úplně náhodou jsem si projížděla na webu ČT pořad Kluci v akci (kteří jsou mimochodem fakt skvělí, teda až na jejich recept na zmrzlinu, ale o tom zase jindy....), a našla jsem velice solidní recept bez speciálních a nedostupných surovin, který se mi teda povedl hned na poprvé! Výsledek byl fantastický, vlastně jsem v životě nebyla tolikrát pochválena, jako po nabídnutí mých brownies. Kromě několika vyznání lásky jsem se dokonce dozvěděla, že jsem se minula povoláním, a že mám skončit se školou a péct brownies. Takže asi tak.

Zde je můj osvědčený recept (video je možné shlédnout na webu pořadu Kluci v akci):


Ingredience:

3 kvalitní hořké čokolády (používám na vaření od Dr. Oetker)
3 vejce
200g másla
200g cukru (Kluci uvádějí třtinový, ale krystal poslouží stejně)
70g hladké mouky
1 menší lžička prášku do pečiva
+ vanilkové aroma/extrakt (v USA ho dávají vždy, ale v receptu Kluků uveden není)

Postup:

Nejdříve rozpustíme čokoládu s máslem. Správně bychom měli rozpouštět ve vodní lázni, pokud si chceme práci usnadnit, rozpouštíme v pánvi na mírném stupni. Mezitím, co se máslo s čokoládou ohřívá, si vyšleháme vajíčka s cukrem, obě směsi smícháme, přidáme mouku s práškem do pečiva, kápneme aroma/extrakt a pořádně zamícháme.
Plech co nejmenší velikosti obložíme pečícím papírem, který ještě potřeme máslem, vlejeme do něj vzniklou směs a dáme péct do předehřáté trouby při 160°. Pravidelně kontrolujeme už po 20ti minutách pečení, protože délka pečení se odvíjí od velikosti plechu. 
Povrch brownies má být pevný a suchý (je správné, když trochu popraská), zatímco vnitřek musí být vláčný, hlavně ne vysušený. Je třeba brownies často zkoušet dřevěnou špejlí, na kterou se nalepí miniaturní jakoby hrudky. Tehdy jsou správně upečené.


Omluvte kvalitu této fotografie, která byla focena a osvětlována na mé milované koleji pouhou stolní lampou. Pokud máte jiný recept na brownies a chtěli byste ho sdílet, neváhejte a hoďte recept do komentáře níže. Stejně tak uvítám jakoukoli zpětnou vazbu na tento recept.

- le boulanger

6 komentářů:

  1. Dík :) snad se brzy zase uvidíme, Káťo ;)

    OdpovědětVymazat
  2. Tak moj prvy pokus s pecenim cohokolvek :D Nedrzi mi to poriadne tvar, co bude asi tym, ze som to bude nakrajala moc skoro alebo ze som mala iba okruhlu formu :D Ale inak sa to celkom podarilo, ale je to mega sladke. nabuduce uberiem cukru asi :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. jo sladke to je neskutecne, prave proto staci jen kousicek a clovek ma dost :)

      Vymazat
  3. Zdravím, jak si tak čtu váš příběh o Brownies, měl jsem to uplně podobně jako vy, krom americké verze totožné, taky Kluci v akci :-) Přesně jak říkáte, prý jsme se minuli povoláním, atd. Každý kdo se zeptá na recept dostane odkaz na kluky. Já jen dávám trošku méně tř. cukru (160g) stačí, dále k mouce přidávám ml. Kardamon, čokoládu z Lidlu 74% 200g + 52% 100g, tato kombinace mi vyhovuje a výsledek pokaždé fajn. Zkoušel jsem i variace rýžové či pohankové mouky, ať vyhovím i celiakům, ale nějak to není ono, nakonec mi pasuje mix špaldové hl. a pš. hl. mouky. Zkoušel jsem i přimíchat sušené brusinky, jindy višně, nebo mandle, pekany, sólo je sólo. Super recept, do pul h. je to na plechu a za pul h. hotovo. Nejlepší jsou vychlazené, taky se lépe krájí. Pro mě top kokino a jak jednoduché. I odezva okolí je podobná ;-) Posílám palec hore.

    OdpovědětVymazat
  4. Označit čokoládu na vaření jako kvalitní čokoládu, to chce odvahu :-)

    OdpovědětVymazat